Крем Карамел 🍮🥄

 















Крем карамела си остава класическото,нежно на вкус сладко изкушение в кухнята! 🍮😍 Яйца,захар,мляко,ванилия и много търпение. 🥚🥛⏱👩🏼‍🍳 Аз съм експериментатор в кухнята и обичам да изменям леко изпитани рецепти и да казвам НЕ на правилата в кухнята,понякога правя обратното на това,което не трябва да се прави,както в този случай и така получих този вкусен крем карамел.. 🍮😏💟 Всичко е показано стъпка по стъпка на снимки! 📸 Добър апетит! 🥄😋


Продукти:

• Захар - 400 гр. (За карамелизиране)

• Захар - 250 гр. (За крема)

• Яйца - 8 бр.

• Прясно мляко - 1 л.

• Ванилия - 2 пакетчета.


Приготвяне:

Първо карамелизираме захарта. Включваме котлона на ниска степен и в касерола слагаме захарта,наливаме 4 с.л. вода и започваме да бъркаме бавно,докато захарта се разтопи напълно. Когато е готова,веднага я разпределяме в купичките,като слагаме по една супена лъжица карамелизирана захар на дъното,запачваме да въртим купичката,за да има захар и по стеничките й. Аз използвам метални огнеопорни купички,от тази смес излизат 12 порции. След това в купа разбиваме яйцата,захарта,ванилията и затопленото прясно мляко заедно с миксер на най-ниската скорост. След като карамелизираната захар изстине напълно,разпределяме сместа в купичките. Подреждаме купичките в тава и наливаме студена вода,два пръста от дъното,колкота да покрие купичките до средата. Печем на средно ниво,в предварително загрята фурна на 180 градуса за 90 минути. На всеки 30 минути,наливаме по 1 ч.ч. ледена вода,за да не заври водата в тавата,това не трябва да се случва,за да не стане крем карамела на шупли. След като изстине,го обръщаме в една малка чинийка и си хапваме сладко! Или както обичам аз,да хапвам директно от купичката и да изпивам накрая карамела! Добър апетит!


Бележки:

• Досега не съм чела рецепта за крем карамел,в която някой да слага 400 гр. захар за карамелизирането като мен,но аз толкова обичам да има обилно карамелизирана захар,затова слагам двойно. Затова когато слагам на дъното на купичките,използвам супена лъжица и я пълня цялата.

• Има много противоречиви мнения за бъркането на сместа с миксер или телена бъркалка. Моето мнение е,че с миксер крем карамела става много плътен и при мен винаги се получава страхотен,аз бъркам с миксер. Същия ефект виждам и с бъркалка.

• Когато правите крем карамел,всички продукти трябва да са топли,изкарайте яйцата и прясното мляко предварително от хладилника,30 минути престой на стайна температура са достатъчни. Така ще имате плътна текстура,без шупли. Има голяма вероятност,ако извадите яйцата от хладилника и веднага ги разбиете,след като добавите затопленото прясно мляко,яйцата да се пресекат.

• Когато затопляте млякото,внимавайте да не го направите горещо,трябва само леко да го затоплите.

• Повечето хора го пекат на максимум 160 градуса за по-дълго време,а аз го пека на 180 градуса за по-малко време,противопоказно за повечето хора,когато правят крем карамел. Печенето много зависи и от фурната,на тези градуси моята пече по един начин,на друг по различен начин,всеки е свикнал със своята фурна.

• Обикновено повечето хора разбиват яйцата и захарта,след това добавят млякото и ванилията,а аз разбивам всичко заедно.


Коментари